Τα χρώματα κατέχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των συναισθημάτων μας. Αυτό όμως το ήξερες! Αυτό που ίσως δεν ήξερες είναι ότι με τον ίδιο τρόπο, τα χρώματα των τροφών που καταναλώνουμε μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του σώματος αλλά και του οργανισμού μας.

Κάθε τροφή έχει τη δική της μοναδική ιδιότητα σύμφωνα με το χρώμα της. Πως μπορείς λοιπόν να διαμορφώσεις κατάλληλα την παλέτα της διατροφής σου έτσι ώστε να αγγίξεις υψηλά επίπεδα ευεξίας και παραγωγικότητας;

Δες πιο κάτω τα διάφορα χρώματα τροφών.

    • Λευκό χρώμα
      Οι τροφές σε λευκή απόχρωση περιέχουν αλισίνη και σελίνιο. Είναι αποδεδειγμένο ότι μπορούν να καταπολεμήσουν την κακή χοληστερόλη αλλά και να λειτουργήσουν ως σταθεροποιητές της πίεσης των αρτηριών. Αυτή τους η ιδιότητα βοηθά στη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να σκεφτόμαστε πιο αποτελεσματικά.
      Τροφές: Σκόρδο, Κουνουπίδι, Πατάτα, Κρεμμύδι, Λευκό Νεκταρίνι.

 

    • Κόκκινο χρώμα
      Οι κόκκινες σε χρώμα τροφές περιέχουν μια ουσία η οποία ονομάζεται λυκοπένιο. Η ουσία αυτή έχει καθοριστικό ρόλο στην υγιή παραγωγή των κυττάρων αλλά και στην ενίσχυση της επικοινωνίας μεταξύ τους. Επομένως, προσθέτοντας περισσότερες κόκκινες τροφές στο διαιτολόγιο μας, τα μέρη του εγκεφάλου μας μπορούν να λειτουργούν καλύτερα και να τον κρατούν σε εγρήγορση όλες τις ώρες.
      Τροφές: Καρπούζι, Φράουλες, Γκρέιπφρουτ, Ντομάτες, Πιπεριές

 

    • Κίτρινο Χρώμα
      Οι κίτρινες τροφές έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Με αυτό το τρόπο συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών διατηρώντας τον εγκέφαλο πιο υγιή, ενώ παράλληλα προστατεύουν το ανοσοποιητικό από λοιμώξεις.
      Τροφές: Γκρέιπφρουτ, Ανανάς, Λεμόνι, Λάιμ, Παπάγια.

 

    • Πράσινο Χρώμα
      Οι πράσινες τροφές είναι πλούσιες σε φολικό οξύ το οποίο ενισχύει τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Μαζί με άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το φολικό οξύ βοηθά στην παραγωγή του DNA στο σώμα μας και διευκολύνει τον εγκέφαλό μας να χρησιμοποιήσει λιπαρά και πρωτεΐνες.
      Τροφές: Λάχανο, Κολοκύθι, Αβοκάντο, Σπαράγγι, Σπανάκι, Αχλάδι.

 

    • Μπλε/Μοβ Χρώμα
      Οι τροφές σε μπλε ή μοβ χρώμα περιέχουν ανθοκυανίνες και φαινόλες. Αυτές οι  ουσίες είναι αντιοξειδωτικές και λειτουργούν προληπτικά για εγκεφαλικές βλάβες ενώ διασφαλίζουν την υγεία του εγκεφαλικού ιστού.
      Τροφές: Μύρτιλλο, Δαμάσκηνο, Κόκκινο σταφύλι, Κόκκινο λάχανο, Παντζάρι, Μελιτζάνα.

 

  • Καφέ Χρώμα
    Οι τροφές σε καφέ χρώμα είναι υπεύθυνες για την ανάπτυξη καλών βακτηρίων στο πεπτικό σύστημα ενώ συμβάλουν στην καθαρή σκέψη και βελτιώνουν τη διάθεση.
    Τροφές: Καστανό ρύζι, Ψωμί σικάλεως, Βρώμη, Ζυμαρικά ολικής άλεσης, Λιναρόσπορος, Σπόροι σόγιας.

Κάθε τροφή λοιπόν έχει τη δική της σημασία ανάλογα με το χρώμα της. Για να κρατήσεις τον οργανισμό σου ισορροπημένο και υγιή πρόσθεσε στη διατροφή σου τροφές από όλες τις ομάδες τροφών και χρωμάτων.

(Visited 170 times, 1 visits today)